Direktlänk till inlägg 2 november 2014

Börja blogga

Av Andreas Gustavsson - 2 november 2014 17:40

Ja då är det här det första inlägget på den här bloggen. Och förhoppningsvis ska det komma betydligt fler. Som du kanske förstår på namnet så kommer den här bloggen att handlar om pengar och om ekonomi. Det är ett ämne som jag brinner väldigt mycket för och som jag tycker är väldigt roligt att diskutera. Det händer mycket så att det skulle ta slut på saker att skriva om lär vara mindre troligt. Mitt fokus ligger på privatekonomi. Alltså hur jag kan få ut mer av mina surt förvärvade slantar. Jag anser väl att man kan göra en del för att få in mer pengar men det är framför allt på utgiftssidan som jag anser att man kan spara stora pengar. Det är väldigt många idag som inte har någon koll på sina pengar alls. Så jag tänker på den här bloggen gå igenom hur jag tycker att man ska gå till väga för att få koll på sina pengar ifrån grunden. Så nu i början lär det vara ett antal inlägg där det  mest kommer att handla om enklare men ack så viktiga saker som budget och kassabok och även en hur jag anser att man kan spara pengar på några utav de större utgifterna. SÅ kolla gärna in lite på bloggen till och ifrån och se till att lämna en kommentar om det är något du undrtar över eller om du har en åsikt.  


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Andreas Gustavsson - 27 december 2014 15:24


  Jag har tidigare skrivit en hel del om sätt att spara pengar och att minska sina utgifter. Även i det senaste inlägget när jag skrev om varför man bör undvika vissa typer av lån och så vidare. Men jag tänkte i det här inlägget istället skriva lite...

Av Andreas Gustavsson - 24 november 2014 23:26


Microlån är ett lån som har varit väldigt diskuterat. Det är nämligen så att just den här typen av lån har satt väldigt många i en lite knivig situation om det är så att den som ansöker om lånet inte gör det med varsamhet. För det här lånet är nämlig...

Av Andreas Gustavsson - 4 november 2014 20:49


Senaste inlägget handlade om matkostnaden och vad man kan göra för att sänka den. Jag tänkte fortsätta i samma spår och gå vidare med de utgifter som jag anser är enkla att minska och som snabbt kan visa resultat i din budget. Så nästa på tur är tran...

Av Andreas Gustavsson - 4 november 2014 20:04


Som jag skrev i första inlägget så kommer den här bloggen att handla om privatekonomi. Och det område som intresserar mig absolut mest inom privatekonomi är utgifter. För det är den del som jag anser att man kan få ut bäst resultat av att fokusera på...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards